Prima lectie despre albine si apicultura- la gradinita

Prima lectie despre albine si apicultura- la gradinita

NEW_7972

O cunostinta  buna, educatoare la o gradinita privata din Timisoara m-a invitat sa tin o lectie despre albine la ” grupa albinutele”.

Mi-am pregatit materialele:

1. stupul demo cu geam de sticla

2. albinute de lipit pe perete

3. planse tematice despre albine

4. pagini A4 cu imagini din stupina, albine si flori pentru colorat

5. o mostra de rama din plastic

6. un mini stup de lemn

7. cateva mostre de miere

8. un set de lumanari din ceara

9. un borcan cu miere de salcam la care am atasat o pompitza , o paine, o tava si un cutit

10. cadouri ptr copii- ursuleti cu miere de 175 gr…panglica si etichete cu reclama firmei

Copiii tocmai au terminat pauza de masa. Am ajuns la 11.15 si toti erau curiosi cele aduc. Educatoarele m-au invitat in sala de prezentare si am aranjata sala.  Am ales un colt destulul de luminat al incaperii unde am pus o masa mare pentru a aranja stupul demo , plansele si materialele. am aranjat sacunele copiilor in semicerc ca toti sa ma poata vedea.

Mi-am luat bluza de prtectie pe mine( masca am lasat-o pana mai tarziu sa nu sperii copii) si am asteptat intrarea copiilor in sala.

I-am salutat respectuos si am inceput predarea pe intelesul lor despre albina, stup, polenizare si produsele stupului. Am creat interactiune punand intrebari si copiii s-au intrecut sa-mi dea raspunsuri. La un moment dat un baietel a vazut ca misca albinele in stupul demo si a fugit afara de frica…ramanad pe hol toto timpul prezentarii. Ca sa ii ajut pe copii sa nu le fie frica le-am dat voie sa atinga o plansa 3D cu o albina mare. Dupa vreo 20 de minute de prezentare i-am invitat langa stupul demo si le-am explicat ce se vede in stup. spre final le-am vorbit despre produsele stupului si echipamentul de protectie. Au fost foarte incantati sa ia lumanarile in mana si sa le plimbe de la unul la altul. Dupa ce mi-am pus masca de protectie , toti au dorit s-o incerce si ei.

Ca si aplictie la lectie le-am dat sa coloreze coli a 4 trase la xerox cu albine si flori, stup si stupar, albine si flori.

In timp ce colorau am trcut cu tava cu paine si pompita cu miere si le-am dat sa guste mierea de salcam.

la final pentru ca au fost receptivi si au interactionat bine cu apicultorul i-am premiat cu cate un ursuletul cu miere de 175 grame.( pe care impreuna cu educatoarele am legat cu o panglica eticheta cu datele firmei).

A fost o experinta utila atat pentru copii cat si pentru educatoare. Dragan Ionel Emil- trainer/formator

NEW_7969  NEW_7973 NEW_7976 NEW_7979 NEW_7980 NEW_7984 NEW_7989 NEW_7996 NEW_7999 NEW_8002 NEW_8009 NEW_8010 NEW_8013 NEW_8014 NEW_8027 NEW_8028 NEW_8033 NEW_8040 NEW_8044 NEW_8050 NEW_8054 NEW_8056 NEW_8058 NEW_8065 NEW_8073  NEW_8077 NEW_8081 NEW_8085 NEW_8087 NEW_8089 NEW_8090 NEW_8096 NEW_8098 NEW_8100 NEW_8103 NEW_8104 NEW_8106 NEW_8108 NEW_8109 NEW_8149 NEW_8153 NEW_8158 NEW_8160NEW_8074

About apimentor

Apimentor un servicu apicol - manager de proiect formator de formatori fotograf free lancer mentor apicultor pasionat
This entry was posted in APICULTURA, educatie apicola, seminarii apicole and tagged , , , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

